x

x

poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Dlaczego warto być aktywnym studentem

Unknown
Studia, to tak naprawdę najlepszy czas w życiu każdego człowieka. To właśnie tam budujemy pierwszą sieć kontaktów na przyszłość, poznajemy smak „dorosłości”, przy jednoczesnym braku dorosłych obowiązków, a także, no cóż – imprezujemy w opór.

Dla większości rozpoczęcie studiów oznacza wyprowadzkę z rodzinnego gniazda i pozorne usamodzielnienie się. Pozorne, ponieważ nie wszyscy od tej pory zaczynają już sami na siebie zarabiać, ale niewątpliwie każdy zostaje spuszczony ze smyczy (o ile nie mieszka dalej z rodzicami oczywiście). Jest to ten czas, w którym poznajemy lepiej siebie, swoje możliwości, ponieważ nikt już nas nie trzyma za rączkę, tak jak mogło zdarzać się wcześniej.

Jeśli chodzi o mnie, to studia oznaczały wyjazd z rodzinnej miejscowości, a także rozłąkę z najlepszymi przyjaciółkami. Pierwszy rok studiów tak naprawdę zmarnowałam. Chociaż wpisywałby się w oficjalny obraz życia studenckiego, to nie jest to czas, z którego byłabym dumna. Tym bardziej zważywszy na to jakie osoby miałam wtedy najbliżej siebie.


Na drugim roku zaczęłam działać w jednej z organizacji studenckich. Przyznam szczerze, że dzisiaj wiem, że był to najlepszy wybór w moim życiu, którego jednak nie dałam rady w 100% wykorzystać. Teraz bardzo tego żałuję. Prawda jest jednak taka, że to mnie uratowało i stało się motorem do zmian, które toczą się we mnie do dziś. I czuję, że mimo tego, że nigdy nie będzie mi dane spełnić wszystkich swoich marzeń, to poszłam w odpowiednim kierunku.


Na mojej Alma Mater, którą jest Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu działalność studencka jest na naprawdę wysokim poziomie. Działacze organizują tyle projektów, warsztatów i wykładów dla studentów, że bardzo ciężko zmieścić cokolwiek w kalendarzu – tym bardziej w semestrze letnim. Pod tym względem uwielbiam UE, ponieważ osobiście uważam, że najlepsi są ci którym się chce – szczególnie wtedy, kiedy pozornie nic z tego nie mają.

Dlaczego podkreślam, że pozornie? Ponieważ moim zdaniem wygrywają wszystko.

A kiedy ktoś już raz zacznie działać, ale tak prawdziwie – dając z siebie wszystko, to bardzo ciężko w ogóle rozstać się z Uniwersytetem i ze studiowaniem.

Unknown / Author & Editor

Niespokojna dusza. Artystka. Pisarka. Poetka. Felietonistka. Siostra. Córka. Niepoprawna marzycielka. Follow my blog with Bloglovin

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Cały świat wypełniony jest przez różne rodzaje energii. Dlatego uważam, że jednym z najważniejszych elementów życia jest przekazywanie innym pozytywnych wibracji, a także czerpanie odpowiedniej energii z zewnątrz. Traktuję bardzo poważnie swój rozwój osobisty, dlatego konsekwentnie podążam do celu wyznaczoną przez siebie ścieżką. Nie ma rzeczy niemożliwych - trzeba tylko chcieć.

Copyrights @ 2017 pannaWsieci | Credits Blogger Templates and Gooyaabi Templates | Customized C.